Mellemtrin
Vores undervisningsforløb understøtter folkeskolens læringsmål og klæder eleverne på til at kunne navigere bevidst og kritisk i den digitale verden. Med de større elever udforsker vi, hvordan teknologien har ændret måden, som vi kommunikerer på og indholdet af den kommunikation, vi møder hver dag.
SÆT STRØM TIL HISTORIEN
Download
No items found.
I udstillingerne går eleverne på jagt efter historiske teknologier. Her finder de elektroniske klodser, de selv kan bygge med. Klodserne kan det samme som de historiske genstande. Ved det udstillede syrebatteri – en af verdens første batteriteknologier - finder eleverne f.eks. et batteri, de kan bruge i deres egen opfindelse.
ELEKTRISK INNOVATION
Download
No items found.
Eleverne arbejder sammen i ingeniør-teams og skal med innovation, engineering og teknologi skabe en løsning på en udfordring. Elevernes udfordring er at gøre computerspil sjovere og mere sociale, ved at designe en skræddersyet gamecontroller til et af de klassiske computerspil Pac-Man, Tetris eller Snake.
YOUTUBERE OG ONLINE REKLAME
Download
No items found.
Eleverne er youtubere og skal lave sponsorerede indlæg for historiske telefoner. "Hej alle sammen, i dag skal vi lave en lyric prank, og så skal I lige se min helt nye telefon ... Ericofonen!" Hvordan ville en youtuber have markedsført Danmarks første telefon eller den første med drejeskive? Eller hvad med designikonet Ericofonen eller en slæbbar mobiltelefon på 5,5 kg?